Jak se snadno stát „teroristou“ díky třídění odpadu

29. 07. 2019 15:32:56
Odpad třídíme. Do pytle dáváme plasty, sklo, papír, krabice od mléka. Plný pytel vyneseme ke kontejnerům s tříděným odpadem a tam ho rozdělíme do příslušných nádob.

A doufáme, že se to nesesype na jednu hromadu, ale ještě dále vytřídí a že recyklace aspoň částečně funguje.

Pak máme občas ty druhy odpadu, které patří do sběrného dvora. Taková ředidla, zbytky barev, nepotřebnou elektroniku, apod. Dočasně takový odpad skladujeme na balkoně nebo ve sklepě. Občas to uklidím a dojedu s tím do sběrného dvora.

Také nás učili, že když si koupím např. nový mobil a v prodejně odevzdám starý, zařídí jeho recyklaci. Nevím, zda to ještě funguje, protože starého mobilu jsem se ještě nezbavil.

Používáme malé tlakové plynové bombičky ke kempingovým vařičům. Vždy to fungovalo tak, že jsem koupil nové plné bombičky a vrátil prázdné staré. Najednou mi slečna povídá, že mi ty staré prázdné nevezme. Tak se ptám, co s nimi mám dělat a odpověď je neuvěřitelná: „hoďte je do koše, my bysme je tam hodili taky“.

Už nemám sil argumentovat. Do auta naložím do krabice plné bombičky ke spotřebě a v igelitce zbydou ty prázdné bomby. Mám je brát domů, tam skladovat a pak s nimi odjet do sběrného dvora?

Ne, udělám to, co mi poradila slečna z obchodu. Beru igelitku s (prázdnými plynovými) bombami a nacpu ji do koše. Připadám si jako terorista.

Tak si představuji, že mne snímá kamera a za chvíli přijede komando, které vyklidí prostor před velkým obchodním centrem, pyrotechnici nasadí robota, aby vytáhl a zkontroloval obsah podezřelé igelitky .... a mne posadí na zem a nasadí pouta.

Nic takového se nestalo, přinejmenším mně nikdo pouta nenasadil a zda taška s bombami vzbudila podezření a z toho vyplývající nějakou následnou akci, nevím. Počkal jsem až dorazí manželka z vedlejšího krámu a odjeli jsme.

Jen jsem si připadal hloupě a vážně zvažuji, že tento typ odpadu přestanu třídit, nebo se poohlídnu po prodejně, kde mi ty prázdné bomby vezmou. Byl to takový dobrý zvyk, vždyť i ty sifonové bombičky byly na výměnu. Dnes už jsou vzpomínkou, ani nevím, zda se ještě vyrábějí, ale myslím, že jim ránu z milosti uštědřila balená voda. Po čase se něco podobného vrátilo v nové formě: soda stream.

Nevím, jak by reagovali mladí lidé na sifonové bombičky, které již nemohou znát. Dalo by se jim nakukat, že jde o nebezpečnou zbraň? Asi ne, ale bacha byly plněny oxidem uhličitým, a tak určitě přispívaly ke globálnímu oteplování. Ještěže se už (asi) nevyrábějí.

Nakonec bomby v igelitce do odpadkového koše nemusí dávat jen terorista, ale i slušný člověk, který chtěl původně třídit odpad.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pondělí 29.7.2019 15:32 | karma článku: 16.87 | přečteno: 682x

Další články blogera

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 264 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma článku: 23.11 | Přečteno: 596 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma článku: 9.62 | Přečteno: 318 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma článku: 20.30 | Přečteno: 1658 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.41 | Přečteno: 191 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.24 | Přečteno: 324 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 97 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.70 | Přečteno: 560 | Diskuse
Počet článků 1077 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 556

Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...