Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Honzíkova cesta II

Má generace zná z povinné školní četby knížku od Bohumila Říhy „Honzíkova cesta“. Dokonce ji měly číst i mé děti. Nevím, zda zafungovala setrvačnost, nedostatek invence učitelů, školní osnovy.

Ta knížka byla vlastně o mně. Hlavní postava se jmenovala Jan Tichý, jen jsem neměl dědečka s babičkou na vesnici, kam bych měl jet vlakem, ale ve městě, kde jsem bydlel. Vyrůstal jsem u prarodičů na zahrádce a vlaky mám rád dodnes.

Byl jsem pozván na setkání blogerů do Prahy k „Žíznivému Jelenovi“, svoji účast jsem přislíbil. A protože se nestalo nic, co by mohlo cestě zabránit, vyrazil jsem. Dorazil jsem z práce domů, počkal na ženu, abychom se domluvili, že odjíždím do Prahy, že jsem ji o tom opravdu řekl (a ne si myslel, že jsem jí to řekl) a ona se kupodivu rozpomněla, že jsem jí to říkal.

Tím jsem sice předešel případnému nedorozumění typu „kde seš a co děláš v Praze?“, ale ujel mi přímý zastávkový autobus do Prahy a nechtělo se mi čekat hodinu a půl na další a přijet s dvouhodinovým zpožděním. Autem jsem kvůli pivku jet nechtěl.

Vymyslel jsem schůdnou variantu „brod“. Jet autobusem do Lysé nad Labem a pak vlakem na Masaryčku a metrem na Smíchov. Tato cesta poskytuje možnost využít PID jízdenky a tak jsem jel za 54,- Kč. Předtím jsem zavolal organizátorce, že dorazím, ale až před šestou.

Ještě loni bych se zdržel v Praze v práci, dojel na lítačku na místo určení. Nyní, když dělám doma, cestuji z maloměsta do velkoměsta po své práci. Jako „dítěti štěstěny“ díky mírnému zpoždění vlaků Českých drah jsem předběhl internetový časový plán cesty.

V Lysé stál vlak na Prahu a já tam nemusel 15 minut čekat na plánovaný spoj. Tenhle jel přes hlavní nádraží do Stránčic, měl asi dvě minuty zpoždění, což mi stačilo. Na hlavním jsem vymyslel, že nemusím cestovat metrem a pokud pojede vlak směr Praha-Smíchov, tak do něj nastoupím. A to se stalo, přestože vlak měl být už odjetý před třemi minutami. Tak jsem nastoupil, dveře se zavřely a odjel jsem.

Z nádraží jsem to vzal pěšky, na Knížecí je to kousek. Tohle znám a pak vím ulici. Nějak jsem si zapamatoval, že se mám vydat k „ženským domovům“, když jsem to tam obcházel a došel až na Radlickou, tak jsem si řekl, že to tady asi nebude.

Zastavil jsem se a pak se mi (venkovskému balíku v Praze) konečně rozsvítilo. Ulice se jmenuje Vltavská a tak bych se měl vydat směrem k řece a ne od řeky. Nevím, proč mě zase zmátly ty ženský (domovy). Tak jsem se našel, a do hospody vešel. Užil si jídla, pivka, pokecu. Atmosféru zvěčnil se zručností svojí vlastní Milan a já pak spolu s Nehvizdáky Pražáky (Soňou a Honzou) odjel na Černý Most a odtud neintegrovaným autobusem domů. Cesta domů tedy byla o celých 18,- Kč dražší, ale časově kratší. Bez bloudění a přímá, ne oklikou (to už ani nešlo, z Lysé jede poslední autobus po půl sedmé).

Jo, ještě poděkování Janě a ostatním za zážitek ze setkání. 

Autor: Jan Tichý(Bnj) | sobota 17.3.2018 18:20 | karma článku: 8,08 | přečteno: 401x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 290x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik