Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O tom, že asi budu psát míň (nejen o buranovi a kavárně)

Tedy budu psát méně často. Mám totiž dost práce. Ale žiju, co jsem chtěl, nebo lépe, už nežiju, co jsem nechtěl. Učím se novým věcem, dělám různorodou práci, řeším operativu… 

Hlavně nemám čas, nenudím se a práce mi utíká a dává mi smysl. Nečučím tolik do počítače, a když chci něco napsat (či přepsat), musím si zapnout počítač doma.

Zdá se, že začátek roku v mém novém oboru, je takový hektický, ale prý to v jiném období není jiné. Ani nevím, jak často se budu věnovat blogům svým a co se týká blogů kolegů, které si tak rád čtu, tak tam už si svou aktivitu netroufnu ani odhadnout.

A to nyní máme ještě dlouhé zimní večery, takže je víc času, než se začne makat na zahrádce a lákat mne to více ven.

Ještě k tomu mému psaní. Témata, která mne baví míň (tj. především politika), k nimž se stavím provokativně, a jsou takovým citovým výlevem, kdy vypustím nějaký emoční ventil, protože mne něco k tomu vyprovokovalo či naštvalo. Obvykle jde o nějakou z mého pohledu přehnaně pitomou reakci na nějakou prkotinu. Nevím, čím to je, ale přeborníci, kteří mne v této oblasti nejvíc inspirují, jsou převážně příslušníci tzv. „pražské kavárny“.

Tyto články jsou kupodivu nejvíc čtené, mají největší karmu, a možná odrazují milé čtenáře, kteří pak přestávají číst ty mé jinak tematicky zaměřené články, které mně osobně připadají mnohem více povedené. Takové články většinou mají čtenost maximálně do 200 (ikdyž poslední dobou spíše lížou maximálně stovku) a karmu hluboce pod desítkou.

A takových si nejvíc vážím, ale upřímně, to že mají tak malou čtenost a karmu mě někdy štve. Tak si holt budu i nadále pomáhat „pražskou kavárnou“. To je totiž sázka na jistotu, ledaže by mne „kavárníci“ překvapili či dokonce šokovali. Sice bych si to přál, ale nejspíš se to nestane.

Jak by mne dokázali šokovat? Celkem chápu, že si každý žije v té své „bublině“, ale co už chápu mnohem méně, je, že pociťuji (jako sice intelektuál, ale spíše buran a plebejec) povýšenou aroganci intelektu, plynoucí z tohoto: nesouhlasíš-li s mým (naším) názorem, jsi opovrženíhodný a zlý. A snad nejsi ani člověk, spíš podčlověk. Tak není divu, že „podlidé“, na něž se „nadlidé“ dívají spatra, se bouří. Bezesporu vzdělaný intelektuál, léta žijící v Londýně, pan Alexandr Tomský v jednom svém textu vyjádřil, že Brexit byl vzpourou ponižovaných.

Až si „kavárníci“ uvědomí, že povyšovat se nad ty méně inteligentní, nebo přímo hloupé, je nehodné nejen jejich inteligence a (elitního) postavení, ale i lásky, jež propagují, pak bude líp. Chce to více respektu, odpouštění a inspirace od těch nahoře.

Na aktivity prezidenta Zemana se lze podívat ze dvou úhlů pohledu: 1. využívá „hloupých venkovských“ lidí a tak si buduje popularitu a připravuje si cestu ke znovuzvolení. 2. Ti „malí hloupí“ lidé vidí, že se jich někdo nahoře zastává, a proto mu dají hlas, protože těm druhým moc nevěří. Bojí se, že jimi budou opět pohrdat. Příčinu úspěchu Zemana vidím v tom druhém pohledu a taky v tom, že těch lidí je početně v republice víc a když se zvednou a přijdou volit, tak jejich hlasy rozhodnou. A to osobně respektuji.

Pokud se bude „kavárna“ chovat stále stejně, pak mne to sice bude inspirovat ke psaní a pošimrá to mé ego, neboť to taky potřebuje zažívat radost, ale bude mne to mrzet. Protože ten příkop a rozdělení bude pokračovat. Inu každý sklidí, co zaseje a komu není rady, tomu není pomoci. 

PS: Méně někdy znamená více. Mohu tak potěšit i ty, co mne nevyhledávají, neboť nebudu překážet. Pro ty co mne čtou rádi, třeba začne platit nepřímá úměra: méně kvantity, více kvality.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | sobota 6.1.2018 17:39 | karma článku: 19,53 | přečteno: 477x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 290x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik