Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Návrat domů aneb rozloučení s Prahou

Osudová Praha? Jak se to vezme. Praha mi v životě mnohé dala. Poprvé (kromě návštěv s rodiči, se školou či kamarády) jsem se zde ocitl v letech 1983 až 1988 na studiích.

Báječná mladá léta. Koleje a studentský život. O devět let později (1997) jsem se tu zjevil podruhé. Do Prahy jsem už jen denně dojížděl. Našel jsem tu zaměstnání, které mi mnohé dalo a dá se říci, že i odstartovalo mou odbornou kariéru. Práce mne bavila, dostal jsem se i do světa a seznámil se zajímavými lidmi, hodně jsem se naučil. Na konci roku 2008 jsem rád odešel jak ze zaměstnání, tak z Prahy. Podmínky se pro mne změnily tak, že už mě nemělo co udržet.

Pak jsem se „plácal“ několik let spokojeně mimo Prahu a pracovně jsem si vyzkoušel nové profese: nejprve v hutní laboratoři, pak práci učitele (obojí v Čelákovicích). Přesto mě to do Prahy zaválo v polovině roku 2013 potřetí.

Přestože mě učitelování bavilo, kvůli potřebě financí a nejistotě rozsahu úvazku (díky populačnímu propadu studentů 100% úvazek nepřicházel v úvahu), jsem dal přednost povolání v Praze. Tady na mě čekala práce úředníka. Když jsem začínal, nebyl na světě ještě služební zákon a byrokracie nebyla tak „rozjetá“. Sice uznávám, že určitá regulace má smysl, ale když je toho moc, je toho příliš. Tak mne postupně přestávala práce bavit, ani ne tak ta má vlastní práce, ale nedokázal jsem se úplně vyrovnat s tím, že jsem jako státní úředník „spolutvůrcem“ té byrokracie. Při představě, že bych tu měl pracovat až do důchodu, se mi dělalo mdlo a tak jsem se rozhodl využít jedné nabízené příležitosti a odejít.

Do Prahy jsem opět denně dojížděl, neboť bydlet v Praze mne nikdy nelákalo. Holt nemám tu „velkoměstskou přirozenost“. A teď přišla ta chvíle, kdy Prahu opouštím (do konce roku) a činím tak s radostí. Využil jsem „třikrát a dost!“

Takže nyní budu pracovat tam, kde žiju, nemusím dojíždět a získám víc času a ta práce mi dává větší smysl než ta v Praze a to je (pro mne) důležité.

Rozhodl jsem se do Prahy už nevrátit, tedy přesněji řečeno netrávit tam každý všední den. Jinak jako návštěvník a nejspíš i z pracovních důvodů se v Praze jistě objevovat budu. A rád se samozřejmě i v Praze potkám s lidmi, které mám rád.

Navíc jsem si rozhodnutí (nebýt v Praze) ještě pojistil. Nekandiduji do Poslanecké sněmovny a ani nehodlám kandidovat do Senátu Parlamentu ČR, tím mám zaručeno, že v Praze nebudu pracovat ani jako příp. zvolený poslanec či senátor. Také vynechám i krajské volby, přinejmenším do té doby, dokud bude sídlem Středních Čech (tedy mého kraje) Praha. A to bude nejspíš furt, tedy stále a napořád. Nepředpokládám, že by se Středočeši ze západního, východního, severního a jižního cípu byli schopni domluvit na jiné variantě než „středu“ a to je Praha.

Takže „milá stověžatá“, máš nádherné památky, krásná zákoutí, parky a překvapivě kousky divoké i zachovalé přírody. Ano, dokážeš okouzlit a já se rád kochám. Na druhou stranu máš (a chceš, plánuješ) architektonické „skvosty“, které mi hlava nebere, jejichž uměleckou hodnotu nechápu a přiznávám se, že se mi nelíbí. Na „zlaté vejce“ mne nenalákáš.

Stalo se to, že už mi víc energie bereš, než dáváš. Tak se s tebou loučím. Já se totiž nabíjím v přírodě a doma k ní mám rozhodně blíž. Také dvě hodiny denně „ztrácím“ dojížděním a s přibývajícím věkem je čas pro život vzácnější a hraje větší roli než peníze. 

Když jsem u tebe „matičko“ pobýval denně, tak sorry, utíkal jsem domů a stejně si tě neužil. Tvůj zrychlený tep velkoměsta mě zkrátka netáhne. Já už jsem takový, abych si tě opět mohl vážit a nechal se zlákat, musíš se pro mě stát vzácnou. Pak slibuji, že se občas zastavím.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | čtvrtek 19.10.2017 15:03 | karma článku: 10,43 | přečteno: 349x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 289x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno 

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik