Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Facebook jsem vzal na milost, ale….

… stále k němu mám tzv. „uherský“ přístup. To znamená, že se tam připojím tu a tam, takže tak jednou za „uherský“ týden, který obvykle trvá tak týdny dva až tři.

Je to takový poměrně striktní nástroj, protože člověku dovolí jen to, co on sám chce, co má nějak od svých tvůrců předepsáno. Třeba jsem nedokázal dát si do profilu, že jsem absolventem „školy života“ a musel jsem tam dát ty opravdové školy, tedy ty instituce, které jsem navštěvoval. Jinak mi to nešlo.

Trochu mne zarazilo, že to vypadalo, jakože jsem po padesátce studentem gymnázia, což jsem vylepšil vysokou školou a povolání už jsem raději vzdal.

Ono jaké vlastně povolání mne charakterizuje? To, na které jsem se připravoval studiem, to, které mne současně živí, nebo to, co dělám rád? Nakonec jsem na tuto Zemi byl povolán jako člověk samčího pohlaví, tedy muž. Takže mým nejobecnějším povoláním je být muž. Tak se snažím toto povolání vykonávat poctivě. Ale zpět k Facebooku.

Když už tam vzácně pobývám, tak se kouknu, co se tam děje, a občas tam najdu věci ke koukání i ke čtení (hlavně ze svého okolí), ale víc tam vidím toho „balastu“, který mne nezajímá a neumím ho „vypnout“. Jako facebookový skoro negramot se asi budu muset zeptat dětí „jak na to“, tedy jestli zrovna budou doma a já na příjmu (facebookovém). Tato konstelace se často nepovede, ale je určitě častější než zatmění Slunce.

Vzácně jsem na FB ze dvou důvodů. Za prvé: nějak mne neoslovuje a nemám tu touhu tam psát, diskutovat, lajkovat a rozšiřovat „sbírku přátel“. Za druhé: se tam připojím jen z domácího počítače, neb využívám stále „pravěký“ mobil a doma počítač až tak často nezapínám, protože si ho užiju v kanclu ažaž a tamodtud jsem si přístup nezřídil. Tak možná časem až mi totálně chcípne mobil (tak citovou vazbu na něj nemám, aby umíral) a nahradím ho nějakou chytrou verzí s automatickým přístupem na FB. Pak lze důvodně předpokládat, že se „uherský“ týden promění v „uherský“ den a já zvýším svoji návštěvní frekvenci FB. Nebo také ne, v tuto chvíli nevím.

Manželka si vlastní účet nepořídila a s mým souhlasem (a poskytnutým heslem) využívá můj účet. A je možné, že se k chytrému telefonu dostane dřív a co to udělá s mým FB účtem si netroufám odhadnout. Její přístup je podobný tomu mému, takže se asi moc nezmění.

Ale jinak nám FB dobře posloužil, když byla dcera skoro dva měsíce v Asii. Mohli jsme s ní komunikovat právě přes FB. To jsem ho sledoval častěji, vzhledem k práci, dovolené a časovému posunu, jsme si většinou přes týden zprávami domluvili čas krátkého víkendového vysílání rodinné „TV FB“.

Takže docela dobrý, aspoň ti mladí s těmi všemi technologiemi umí nejen pracovat a hrát si, ale používat je i ke svému prospěchu, potažmo i prospěchu nás starších. 

Také se dá FB jakkoliv zneužít, je to dobrý sluha, ale špatný pán. Ale to už je jiné a známé téma. Třeba o tom, jak panu Bělobrádkovi „umřela“ (nebo „chcípla“?) dobrá pověst, zrovna když prokázal zároveň profesní čest veterináře a smysl pro černý humor. To je opravdu ironie (osudu) a FB umí být i pěkná mrcha. Pozn.: nekorektní výrazy si prosím doplňte sami.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 15.9.2017 7:24 | karma článku: 12,36 | přečteno: 272x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 289x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik