Den prvního koupání

Někteří ekonomové každý rok vyhlíží tzv. „Den daňové svobody“ a porovnávají ho s těmi minulými, zda se o den či dva (anebo více) naše svoboda zvýšila či naopak snížila.

Já mám den prvního koupání v přírodě. Statistiky si nevedu. Protože v klubu otužilců nejsem, nemůže vyjít můj den prvního koupání na 1. ledna. Jedině v případě, že bych spadl do vody, či se pode mnou propadl led.

A tak většina těchto mých koupacích dnů nastává po první (někdy i druhé, třetí) vlně veder a nejčastěji připadá na měsíc květen. V dubnu to bývá výjimečně, a pokud dojde až na červen, tak zpravidla hned zkraje.

Vlézt do rybníka poprvé až v červnu považuji za svůj neúspěch, nicméně musím si objektivně přiznat, že vliv počasí je v tomto případě zásadní. Protože si chci své první koupání užít, musí být voda dostatečně prohřáta aspoň na 18-19 stupňů, když je dvacítka, to už je fajn.

Svůj rekordní první koupací den (22. dubna) už držím dlouho. Bylo to v době mých vysokoškolských studií, bylo pár dní vedro a vydali jsme se k Šeberáku. A tam se hecovali, kdo vleze do vody. Nevím, zda teplota vody tenkrát dosáhla aspoň dvaceti stupňů, spíš bych řekl, že ne. Vlezl jsem a hned vylezl. Načež kamarádka řekla, že to byl slabý výkon. Na to jsem se zdravě naštval a řekl, že když tam vleze, přeplavu to tam a zpátky. A ona tam vlezla. Nejen to, pokud si dobře pamatuji, přeplavali jsme to všichni tři, co jsme tam tenkrát byli.

Letošní první koupací den jsem v květnu nestihl. Ale včera v podvečer jsem si zajel na Ostrou. Pláž téměř bez lidí, v rybníku vzadu pár psů se svými páníčky, pár lidí ve vodě, spíš jen po kolena, někteří i kousek plavali.

Tak jsem se ocitl v ráji. Voda příjemně teplá (na mě), průzračná, čistá a měl jsem celý rybník jen pro sebe a tak jsem se vydal k asi cca 300 metrů vzdálenému ostrůvku a zpět. Po uschnutí jsem tam vlezl ještě jednou, zaplaval si někam do prostředka, doplaval zpátky ke břehu. Vylezl, uschl, převlékl a hurá domů.

Kromě večeře mě čekala ještě procházka se psem na zahradu, kde jsem se specializoval na boj s vysokou trávou a pak jsem ještě musel dostat trochu vody k rostlinkám. Jo, zmazal jsem se a zapotil a musel se pak ještě doma pořádně vysprchovat.

Bylo to příjemné pozdní odpoledne a podvečer. Obvykle se takhle jezdím koupat s kolem, ovšem to bych vše nestihl (hlavně zahradu) a tak jsem tentokrát vyrazil autem a sám. Žena vyžaduje vyšší teplotu vody a děti si organizují čas po svém. Už si ani nepamatuji, kdy jsme se jeli koupat všichni čtyři. Výjimkou byl samozřejmě pobyt u moře.

Den prvního koupání si pro letošek mohu odškrtnout. Další koupací dny budou jistě delší, s více lidmi a také si je užiju. Ale ten první je zkrátka první.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pátek 2.6.2017 11:34 | karma článku: 12,11 | přečteno: 286x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12