Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Do důchodu daleko a venku tak krásně

To je fakt smutná realita. Tak přemýšlím, zda se dá nějak změnit. Změna je vždy možná, změna je přece život. Urychlit proces stárnutí nehodlám, úplně mi stačí, jak to je.

Pracuji v malém kolektivu, kde je asi třetina pracujících důchodců. Nikomu z nich se do důchodu nechce. Mně, který ještě dlouho nebude mít nárok, jo. Důchod mě připomnělo i to, že jsme nedávno opět po roce dostali list důchodového pojištění.

Tedy ono to není ani tak o chtění jít do důchodu, jako spíš o tom nedělat už tuto práci. Chybí mi hlavně její smysluplnost. Pokud o tom přemýšlím, tak je vlastně nesmysl dělat to, co mi nedává smysl. Na druhé straně stále tu ještě najdu něco tvořivého, co mi smysl dává.

Když je venku krásně a já vím, co bych mohl dělat na zahradě či v lese, tak se mi čas v kanceláři neúměrně vleče a těším se na dva vrcholy (orgasmy) pracovního dne kancelářské myši. Prvním vrcholem je oběd, druhým odchod. To si užívám.

Pak jsou to chvilky, kdy se mi něco povede zdárně dokončit a já odevzdám nějaký hmatatelný výsledek své práce, nejlépe nějaký tvůrčí počin, který navíc má nějaký smysl. Což je ve sféře, v níž dělám, poměrně vzácné, ale stále se děje (aspoň u mne docela často). Problém je, že tento „malý pohodový kolektiv“ je součástí něčeho většího a to je zase součástí čehosi „obludného“ (v mých očích).

Vím, že do důchodu to tu nevydržím a tak jsem v podstatě už zahájil proces odcházení. Chci jen něco (smysluplného) dokončit. Dosud jsem měl vždy odcházení usnadněno: buď to bylo málo peněz, nebo hrozné vztahy na pracovišti. Dneska to je mnohem těžší, protože ani na peníze, ani na spolupracovníky si nemohu stěžovat. Obojí je fajn a tak vždy začne hlodat ten červíček pochybností a rozum praví: „máš se tady dobře, nic ti nechybí, neblbni“.

Jenže vždy se dostaví takový neblahý pocit, kdy k vám promlouvá jakýsi vnitřní hlas: „děláš, co tě nebaví, jen z povinnosti, jsi zavřený v kanclu, nesvobodný, vykašli se na to a pojď se mnou ven“.

Bez následků (finančních) může jít „ven“ jen důchodce nebo „zahnívající“ rentiér a ani jedno nejsem. Tak se člověk zmítá mezi rozumem a srdcem a snaží se najít rovnováhu. Vyrovnávám, jak se dá, ale už to pomalu přestává stačit. Nastává čas svobodné volby, čili rozhodnutí.

Svobodně si mohu vybrat mezi „nesmyslnou jistotou“ a „nejistou smysluplností“. Vím, co si vyberu. Život. Tedy změnu, tvořivost a smysluplnost a tu mrtvolnou zapáchající nesmyslnou jistotu opustím. Jenže ona je tak komfortní, pohodlná, že se opouští těžce a navíc bázlivě.

Zbývá to nejtěžší, překonat „svazující“ strach, či spíš (falešnou?) ohleduplnost k bližním a udělat ten krok do neznáma. Zatím to odkládám, ale aspoň vím, že to (jednoho krásného dne) udělám.

Také vím, že to nemusím stihnout, že vše může být jinak a že všechno má svůj čas. A tak to nechávám plynout (resp. snažím se o to a ne vždy mi to jde) a vím, že nakonec z toho něco vyplyne.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pondělí 10.4.2017 13:11 | karma článku: 18,64 | přečteno: 829x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 289x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

VIDEO: Polská romantika na palubě letadla. Pilot požádal letušku o ruku

24. dubna 2024  18:17

O pořádnou dávku romantiky se postaral polský pilot, který požádal o ruku svou přítelkyni letušku...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik