Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Temný včerejšek a šťastný zítřek

Kam se nám ztratil dnešek? Dnešek jakoby nebyl. Přitom včerejšek nemusel být temný a zítřek nemusí být šťastný.

Jedno je však jisté. Včerejšek už byl. Nějak jsme ho prožili, každý tak nějak po svém. Někdo radostně, někdo smutně. Nebo třeba i obojí zároveň. Byly chvíle šťastné i nešťastné. Tak to prostě je. Ale je to už za námi, je to skončené.

Oproti tomu zítřek ještě nezačal. Do zítřka vkládáme své naděje i obavy. Tak zítra začnu (hubnout, učit se cizí jazyk, konečně oslovím tu krásku, co denně potkávám…). Tak si projektujeme, co všechno uděláme. Ale až zítra. Nebo třeba zítra musím odevzdat nějaký úkol a už dopředu mám obavy, co na to řekne šéf. Bude spokojen či mi to „otluče“ o hlavu? Když mám před sebou něco nepříjemného, představuji si, zda a jak to zvládnu. Často odkládáme rozhodnutí na zítřek. Tak řešíme teď to, co se stalo včera (měl jsem se zachovat jinak, neměl jsem to slibovat) a to co se (asi) stane zítra. 

Nějak přitom zapomeneme na dnešek a tak si ho ani neužijeme. Je to obehraná písnička, přitom zítra nemusí (pro nás) vůbec nastat a může být všechno úplně jinak, než si zrovna představujeme.

Žít v přítomném okamžiku je jednoduché, ale zároveň strašně složité. Znamená to jediné, věnovat něčemu pozornost právě teď. Tomu, co se právě děje, tomu, co právě dělám.

Když se např. partnerský pár miluje (souloží), tak se miluje a užívá si to. Nemá co přitom řešit účetní uzávěrku, chyby v daňovém přiznání, přípravu do zaměstnání, či „nedejbože“ politiku. Všemu tomu se lidé mohou (a jistě i budou) věnovat jindy a dají tomu svoji pozornost právě tehdy, kdy to bude potřeba.

Funguje to. Aspoň u mne ano. Čím víc žiju přítomností, tím jsem šťastnější. Protože okamžiky štěstí a radosti přichází vždy v „přítomnosti“. Když tomu je člověk (duchem) přítomen.

Pokud jste duchem nepřítomni a myslíte na něco „důležitého“, co už se stalo, nebo se teprve stane, pak zpravidla ten šťastný okamžik propásnete.

Jistě, všichni máme nějaké plány, termíny, záznamy v diáři a věnujeme pozornost přípravě na setkání, pracovním úkolům a schůzkám. Tomu se asi nikdo nedokáže vyhnout a na plánování, motivaci a přáních není nic špatného.

Jen je třeba (pro naši pohodu) aspoň nějaký čas být přítomen prožívání a vychutnat si okamžik svého štěstí. Tak hodně štěstí, když je údajně (jak jsem se včera dozvěděl) dneska „Den štěstí“ a také začíná astronomické jaro.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pondělí 20.3.2017 11:26 | karma článku: 11,60 | přečteno: 317x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma: 14,33 | Přečteno: 389x | Diskuse| Hyde park

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

Tak jsem se dočkal dočasného zákazu diskuse (pod blogem Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?). Použil jsem sice textově vhodné slovo, leč hlídací robot ho vyhodnotil jako nevhodné.

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11 | Přečteno: 613x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

Tak nějak nastal čas změny. Předdůchod ani předčasný důchod mi v brzké době nehrozí, ale duše už mě volá jinam. Ještě nevím úplně kam, ale nabádá mě k tomu, že je na čase dělat méně práce v systému.

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38 | Přečteno: 331x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč neumím chápat lidi, kterým nejde televize?

Není to tak úplně pravda a snažím se lidem pomoct, jak umím. Přesto právě v souvislosti s televizí existují lidé, kteří mě dokáží vytočit.

25.11.2023 v 17:40 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

Níže uvádím důvody. Má žena se stávky účastní aktivně v Praze. Ani jeden z nás nejsme v odborech. Já na svém malém pracovišti (ve čtyřech lidech celkem) žádné odbory nemám ani je nepotřebujeme.

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12 | Přečteno: 289x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Seniorka po pádu z tramvaje zemřela, z jejího usmrcení policie obvinila řidiče

24. dubna 2024  13:51

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  13:49

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

VIDEO: Londýnem běhali splašení královští koně. Vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 1077
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 556x
Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít. 

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

https://www.tichy-blog.cz/

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.

Seznam rubrik